Marka POLMED z początkiem roku rozpoczyna kampanię społeczną „Leczymy kompleksy”, która zwraca uwagę na problem niewykonywania badań profilaktycznych oraz niechęć Polaków do regularnej troski o swoje zdrowie. Firma oferująca opiekę medyczną chce przełamać tabu związane z obawami i negatywnym nastawieniem pacjentów do wizyt u lekarzy specjalistów.
Celem kampanii jest zwrócenie uwagi Polaków na potrzebę zadbania o swoje zdrowie i uświadomienie problemu „wynajdywania” wymówek, aby odłożyć wizytę u specjalisty na drugi, trzeci i dalszy plan. POLMED przygotował serię krótkich spotów video, podejmujących w sposób humorystyczny tematykę związaną z wizytami u lekarza, podejściem do chorób na różnych ich etapach oraz kompleksami towarzyszącymi badaniom.
W ramach kampanii poruszone zostaną m.in. kwestie:
POLMED S.A. jest jednym z czołowych operatorów prywatnej opieki medycznej w Polsce. Rozpoczynając działalność prawie 24 lata temu od niewielkiej lokalnej przychodni, firma rozwinęła swoją działalność obejmując usługami teren całej Polski. Spółki grupy POLMED obsługują ponad 800 tys. pacjentów oraz ponad 3500 firm i instytucji, współpracują z większością działających w Polsce firm ubezpieczeniowych oraz realizują kontrakty z NFZ. Pacjentom indywidualnym zapewniają opiekę lekarzy wszystkich specjalności oraz kompleksową diagnostykę, a firmom abonamenty dla pracowników i ich rodzin oraz badania medycyny pracy.
Do współpracy przy projekcie marka POLMED zaprosiła improwizacyjną grupę teatralno-komediową AD HOC, która jako jedna z pierwszych w Polsce wystawia spektakle tworzone na scenie na żywo, bez scenariusza, w oparciu o sugestie publiczności i nieograniczoną wyobraźnię improwizatorów.
Marka zdecydowała się na taką formę komunikacji w oparciu o badania, które wskazują, że działania promujące zdrowie zrealizowane w sposób humorystyczny pomagają w łagodzeniu potencjalnych zachowań obronnych oraz zwiększeniu skłonności do działań prozdrowotnych. W odróżnieniu od komunikacji opartej na strachu, która może wywołać odwrotny skutek, wywołując niepokój, wzmagając postawę obronną. Stworzone materiały uświadamiają odbiorcy kampanii, że powody przez które zaniedbuje swój stan zdrowia są równie powszechne, co błahe.
Odcinki serii powstałe w ramach akcji „Leczymy kompleksy” będą pojawiały się regularnie w okresie od stycznia do czerwca 2023, zarówno na YouTube, jak i social mediach marki POLMED. Za koncepcję i realizację projektu odpowiada agencja Cyrek Digital.
[pdf] Informacja prasowa <pobierz>
Kapilaroskopia to rodzaj nieinwazyjnego badania diagnostycznego pozwalającego ocenić stan naczyń kapilarnych i wykryć ewentualne nieprawidłowości związane z mikrokrążeniem. Co jest wskazaniem do kapilaroskopii? Jak należy się przygotować do badania i jak ono przebiega? Gdzie można je wykonać?
Wirus RSV (ang. Respiratory Syncytial Virus) zalicza się do rodziny paramyksowirusów. Jest jednym z najczęstszych wirusów odpowiedzialnych za infekcje górnych i dolnych dróg oddechowych, w tym za rozwój ostrego zapalenia oskrzelików i zapalenia płuc. Najczęściej diagnozuje się go u niemowląt oraz małych dzieci. Dla części z nich stanowi poważne zagrożenie. W jaki sposób wykrywa się wirusa RSV i jak się go leczy? Jakie są objawy wirusa RSV? Odpowiadamy!
Zmiana lekarza podstawowej opieki zdrowotnej nie jest trudna, chociaż wielu pacjentów się jej obawia. Większość myśli, że to skomplikowana procedura, która wymaga kontaktu zarówno z dotychczasową przychodnią, jak i z nową. Tymczasem w dobie pandemii koronawirusa wszystko można załatwić przez internet. Jak i kiedy da się zmienić lekarza POZ?