Internetowe Konto Pacjenta

Internetowe Konto Pacjenta (dalej „IKP”) to bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia, której zadaniem jest gromadzenie w jednym miejscu informacji na temat stanu zdrowia pacjenta. Dzięki niej pacjent może załatwić zdalnie szereg spraw dotyczących jego zdrowia.

Aplikacja nie wymaga rejestracji, konto posiada każdy, kto ma numer PESEL. Można się do niej zalogować z wykorzystaniem profilu zaufanego lub e-dowodu.

Np. dzięki IKP pacjent otrzymuje SMS-em i/lub mailem kod e-recepty natychmiast w chwili jej wystawienia przez lekarza. Jest to szczególnie ważne w przypadku telekonsultacji (kod jest przysyłany na numer telefon pacjenta często jeszcze w trakcie rozmowy z lekarzem) czy kontynuacji leczenia. Aby zrealizować e-receptę, pacjent podaje w aptece otrzymany kod oraz numer PESEL.

W IKP znajdziesz m.in. informację o:

  • wystawionych i zrealizowanych e-receptach (również o tych zrealizowanych częściowo) — zarówno po wizycie stacjonarnej, jak i po telekonsultacji (bez konieczności odbierania jej osobiście);
  • historii wizyt i dawkowaniu leku przepisanego w trakcie wizyty (dotyczy tylko wizyt w ramach NFZ),
  • wystawionych skierowaniach i e-skierowaniach na badania lub do sanatorium i statusie ich realizacji,
  • e-zwolnieniach i zaświadczeniach lekarskich wystawionych w związku z chorobą lub ciążą,
  • informację o Twoim zgłoszeniu do ubezpieczenia zdrowotnego, opłacanych składkach zdrowotnych, Twoim lekarzu lekarzu i pielęgniarce POZ.
  • historii leczenia osoby bliskiej, która Cię do tego upoważniła — a także Twojego dziecka do 18 roku życia.

IKP daje możliwość:

  • wgląd do wyników testów na koronawirusa,
  • sprawdzenie informacji, do kiedy prawdopodobnie masz przebywać na kwarantannie lub izolacji domowej (ostatecznie zależy to od Twojego stanu zdrowia),
  • pozwala na pobranie dokumentu, który zaświadcza o kwarantannie lub izolacji domowej
  • umożliwia kontakt z Sanepidem poprzez formularz,
  • zawiera informację o podanych kolejnych dawkach szczepienia przeciw COVID-19 oraz kod QR, który zaświadcza, że ktoś przyjął drugą dawkę szczepienia.

Aplikacja jest ciągle rozwijana i dodawane są do niej nowe funkcjonalności. Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się na stronie https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta


Choć IKP dotyczy publicznego systemu opieki zdrowotnej, jego posiadanie jest ważne również dla pacjentów korzystających z opieki medycznej odpłatnej czy w formie prywatnych pakietów medycznych.

Pacjenci nie posiadający IKP, a korzystający z opieki medycznej POLMED mogą uzyskać kod e-recepty wyłącznie telefonicznie, osobiście lub za pośrednictwem osoby upoważnionej, co zdecydowanie wydłuża czas otrzymania recepty.

Jak uzyskać dostęp do Internetowego Konta Pacjenta w 3 prostych krokach?

Załóż Profil Zaufany – jeżeli jeszcze go nie posiadasz.
Zaloguj się do Internetowego Konta Pacjenta za pomocą Profilu Zaufanego (ewentualnie e-dowodu).
Masz już dostęp do wszystkich funkcjonalności Internetowego Konta Pacjenta. Pamiętaj, że logowanie do IKP poprzez Profil Zaufany, gwarantuje pełne bezpieczeństwo Twoich danych.

Przygotowane na podstawie: https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta

Sprawdź również: E-recepta, e-zwolnienie, e-skierowanie


Powrót

Newsletter
Kup wizytę
Portal Pacjenta Portal Pracodawcy Platforma Medycyny Pracy Panel Agentów Ubezpieczeniowych Partner medyczny
Mam konto
Zaloguj się
Nie mam konta
Zarejestruj się